“Сила педагогічного колективу – в колективній думці, в обговоренні, у народженні та втіленні задумів”
В.О.Сухомлинський
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ПОВНОВАЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ
Педагогічна рада в закладі дошкільної освіти керується у своїй діяльності Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Положенням про дошкільний навчальний заклад”, Статутом дошкільного навчального закладу. Повноваження педагогічної ради визначають також інші нормативні документи, що стосуються діяльностідошкільного навчального закладу.
У п. 42 “Положення про дошкільний навчальний заклад”, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305, зазначено, щоколегіальним постійно діючим орган ом управління дошкільним навчальним закладом є педагогічна рада закладу. Порядок її створення, склад та повноваження визначені Законом України “Про дошкільну освіту”.
Так, у статті 20 “Управління та громадське самоврядування дошкільного навчального закладу” Закону України “Про дошкільну освіту” зазначено, що педагогічна рада створюється в усіх дошкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форми власності за наявності не менш як трьох педагогічних працівників.
До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять завідуюча комунальним навчальним закладом, вихователь-методист, вихователі, практичний психолог, музичні керівники, медичні працівники.
До складу педагогічної ради закладу можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які надають освітні послуги У сфері дошкільної освіти за наявності ліцензії.
На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
Головою педагогічної ради закладу є завідуюча комунальним дошкільним навчальним закладом. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
Педагогічна рада ЗДО:
- оцінює результативність реалізації Державної базової програми та хід якісного виконання програм розвитку, виховання та навчання дітей у кожній віковій групі;
- розглядає питання удосконалення організації навчально-виховного пронесу в дошкільному навчальному закладі;
- визначає план роботи дошкільного навчального закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
- затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- аналізує проведення експериментальної та інноваційної діяльності у дошкільному навчальному закладі;
- визначає шляхи співпраці дошкільного навчального закладу з сім’єю;
- розглядає питання морального та матеріального заохочення працівників дошкільного навчального закладу;
- заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
- затверджує план підвищення педагогічної (фахової) майстерності педагогічних працівників;
- розглядає інші питання, визначені Положенням про дошкільні навчальні заклади.