Використання мнемотаблиць у роботі з дітьми

«Ви навчаєте дитину яким-небудь
невідомим йому п’яти словами –
він буде довго і марно мучитися,
але зв’яжіть двадцять таких
слів з картинками,
і він засвоїть на льоту».
Д. Ушинський

Взявши в основу думку великого педагога, переконавшись в ефективності наочного матеріалу, користуючись готовими схемами, змінюючи та вдосконалюючи їх по-своєму, створюючи власні мнемотаблиці разом з дітьми використовуйте в роботі прийоми мнемотехніки.

Мнемоніка, або Мнемотехніка – в перекладі з грецької – «мистецтво запам’ятовування», система методів і прийомів, які забезпечують успішне запам’ятовування, збереження і відтворення інформації, а також збільшують обсяг пам’яті, шляхом утворення штучних асоціацій.

Мнемотаблиці – це графічне або частково графічне зображення змісту вірша. Головне – потрібно передати умовно-наочну схему, зобразити так, щоб намальоване було зрозуміло дітям. Схеми служать своєрідним зоровим планом для засвоєння тексту.

Мнемотаблиці(схеми) – є ефективним дидактичним матеріалом в роботі вихователя, музичного керівника для прискорення засвоєння дітьми тексту вірша, скоромавки, співанки, пісні тощо.
Відомі такі українські мнемонічні фрази:

Маючи Великі Здібності Маленький Юрко Співав Українські Народні Пісні
(Для запам’ятовування порядку планет Сонячної системи – Меркурія, Венери, Землі, Марса, Юпітера, Сатурна, Урана, Нептуна, Плутона)

Чи Одхилить Жінка Зранку Бісову Свою Фіранку?
(Для запам’ятовування сімох кольорів сонячного спектра – червоного, оранжевого, жовтого, зеленого, блакитного, синього, фіолетового)

МаВПа БуФ.
(Для запам’ятовування приголосних, після яких пишеться апостроф)

Де Ти З’їСи Ці ЛиНи?
(Для запам’ятовування приголосних, після яких пишеться м’який знак)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.